Освітньо-професійна програма Фізична терапія, ерготерапія приведено у відповідність до Стандарту вищої освіти України галузі знань 22 «Охорона здоров’я» спеціальності 227 «Фізична терапія, ерготерапія», який затверджено та введено в дію наказом Міністерства освіти і науки України № 1419 від 19 грудня 2018 року.
Мета освітньої програми – підготовка висококлаліфікованих фахівців зі спеціальності 227 Терапіята реабілітація здатних вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми пов’язані із порушеннями функцій органів та систем, зокрема опорно-рухового-апарату, нервової, серцево-судинної та дихальної систем із застосуванням положень та методів медико-біологічних, соціальних, психолого-педагогічних наук.
Цілі освітньої програми відповідають Стратегії розвитку та місії ЗВО: освіта, наука, регіон. Відповідно до Стратегії розвитку ЗВО на 2020-27 рр. ОП є поєднанням високоякісних освітніх, наукових та професійних надбань у сфері фізичної терапї.
Програма, також, реалізується через ключові цінності ЗВО: лояльність і відповідальність, інноваційність та індивідуальний підхід, (студентоцентризм), довіра та взаємодопомога, енергійність та ефективність, розвиток та раціональність відповідно до стратегії розвитку університету та статуту університету. Зокрема, ОП передбачає формування системи професійних компетенцій здобувачів освіти шляхом органічного поєднання високого рівня освітньої свідомості, навчання на засадах академічної доброчесності, зрілості особистості, світоглядної складових, а також значимість освіти впродовж життя. Статут університету можна переглянути тут.
Освітньо-професійна програма бакалавра є професійно-орієнтованою на теорію та практику фізичної терапії, ерготерапії. ОПП базується на парадигмах, концепціях теорії і практики фізичної терапії та ерготерапії та широкого кола інших наук в частині проблем спільних з галуззю знань Охорона здоров’я загалом та фізична терапія, ерготерапія, реабілітація у широкому сенсі зокрема.
Професійна підготовка бакалаврів терапії та реабілітації здійснюється шляхом реалізації в процесі навчальної діяльності обов’язкових та вибіркових компонентів освітньої програми з акцентом на професійно-орієнтовані дисципліни, які забезпечують формування відповідних СК та ПРН, відображених у матриці відповідності програмних компетентностей та програмних результатів навчання компонентам освітньої програми.
Фахівці з терапії та реабілітації працюють як незалежні практикуючі фахівці, а також в команді з іншими фахівцями сфери охорони здоров’я, дотримуючись етичних принципів Світової Конфедерації Фізичної терапії (WCPT, WFOT). Асистент фахівця з фізичної терапії може контролювати та проводити комплекси з фізичної терапії та реабілітації після первинного прийому лікаря. Він є провідним спеціалістом з відновлення, корекції та підтримки рухових функцій, тому що володіє системними знаннями у сферах серцево-судинної, дихальної, нервової та опорно-рухової систем діяльності людини.
Схема послідовності вивчення дисциплін ОП:
Фізична реабілітація у спеціальних медичних групах
Народні і нетрадиційні методи реабілітації
Нормальна та функціональна анатомія
Основи раціонального харчування
Безпека життєдіяльності і цивільний захист
Основи охорони праці та безпеки життєдіяльності
Фітотерапія у фізичній терапії
Науково-доказова практична діяльність у фізичній реабілітації